Retail
Nieuw bij APPLiA Nederland is het Retailpanel. Vijf experts uit de retailbranche geven hun kijk op actuele thema’s die spelen binnen de sector van elektrische huishoudelijke apparaten.
Even voorstellen: het retailpanel van APPLiA Nederland
Henk van Hattem
BCC
Henk van Hattem (42) is via een diversiteit aan rollen bij verschillende werkgevers uiteindelijk terecht gekomen bij BCC, en is daar sinds drie jaar Director Category Management & Supply Chain. Met zijn bulk aan ervaring in de sector is category management zowel zijn passie als specialisatie. Ondernemerschap, resultaatgerichtheid, analytisch vermogen en ontwikkeling is zijn kracht. Henk is ervan overtuigd dat de verkoop van producten alléén niet houdbaar is voor de lange termijn en er een groeiende behoefte bij klanten is aan hulp bij, en oplossingen voor diverse complexe digitale en technologische mogelijkheden. Duurzaamheid en daarmee o.a. het verlengen van de levensduur van onze producten zal hierbij richtinggevend zijn.
“Het bieden van duurzame oplossingen is dan ook de sleutel voor de toekomst.”
Peter Taris
Der Kreis en Mijn BAD
Peter Taris (58) is sinds 1989 werkzaam in de sanitair- en keukenwereld. Begonnen als showroomverkoper, is Peter in de jaren daarna via diverse functies doorgegroeid naar zijn huidige functie als inkoopmanager bij Der Kreis en Mijn BAD. Met een ervaringsrugzak gevuld aan mogelijkheden, daagt Peter zichzelf dagelijks uit mooie nieuwe uitdagingen op te pakken die het werkende leven zo mooi maken. En wat verwacht Peter van de toekomst? Veel goeds!
“Als we met elkaar zoeken en de juiste wegen weten te vinden, zullen we de uitdagingen van het afgelopen jaar gezamenlijk te boven komen. Want het is misschien een ouderwetse gedachte in deze moderne tijden, maar ik zeg nog altijd: “Zaken doen, is mensenwerk!”
Jeroen Geerling
MHK Nederland
Jeroen Geerling (49) is sinds 1993 werkzaam binnen diverse disciplines in de keukenbranche. Sinds 2016 mag hij zich Algemeen Directeur van MHK Nederland noemen. Jeroen ziet vanuit zijn functie veel trends die de toekomst van de inbouwapparatuurmarkt zullen veranderen:
“Door steeds verdergaande digitalisering in het dagelijkse leven is er een groeiende behoefte ontstaan naar persoonlijk en sociaal contact met vrienden en familie. Hierdoor zal er behoefte zijn aan een mooie keuken welke van alle gemakken is voorzien. Ook de trend m.b.t. “gebruik boven bezit” zal zich doorzetten. Het werken met abonnementsvormen en/of sharing van grotere witgoedapparaten zal daarom ook alleen maar doorzetten.”
Daniela Sarlo
Expert
Daniela Sarlo (38) is Hoofd Commercie bij Expert en houdt zich daar, samen met een groot team van collega’s, bezig met alles wat commercieel is. En dat komt goed uit, want handel drijven is waar Daniela heel blij van wordt. Hoe Daniela de toekomst ziet?
“Ik geloof niet in het doemscenario waar de winkelstraten leeg raken en er geen winkel meer bestaat. Het is een kwestie van de marktbewegingen volgen en hierop anticiperen en actie ondernemen. Trouw blijven aan je eigen identiteit als organisatie en niet iedereen willen kopiëren, maar juist daar differentiëren waar je relevant kan blijven. Een sterke omnichannel aanpak is the way to go.”
Michiel Kersbergen
Bol.com
Michiel Kersbergen is sinds 2019 werkzaam als Category Lead Domestic Appliances bij Bol.com. Michiel heeft een enorme passie voor Retail, die onder meer is ontstaan door zijn verschillende commerciële rollen binnen de FMCG. Daarnaast heeft hij bij Royal Capi-Lux kennis gemaakt met de geweldige wereld die Elektronica heet. Michiel ziet binnen de sector vooral toekomst voor “producten die ons leven makkelijker, duurzamer en/of gezonder maken”.
Word lid van Applia Nederland
En ervaar de voordelen!