Nedis nieuwste lid van APPLiA Nederland

Op 13 december 2022 heeft Nedis zich aangesloten als lid bij APPLiA Nederland. Snel toegang hebben tot belangrijke informatie en kennis delen met andere leden zijn voor Oscar Amperse, Director of Product & Marketing, de belangrijkste redenen voor een lidmaatschap. Zijn informatiebehoefte richt zich niet alleen op Nederland, maar op heel Europa. Want vanuit het hoofdkantoor in Den Bosch bedient Nedis maar liefst 15 landen.

Over Nedis: van onderdelen naar eindproducten

Nedis bestaat al 40 jaar. Het familiebedrijf van een Nederlandse en Israëlische familie was gespecialiseerd in kleine onderdelen van elektrische apparaten. Na 29 jaar werd het verkocht aan een Zwitsers beursgenoteerd bedrijf. In die tijd nam Nedis veel elektronicamerken over die het wat moeilijker hadden, zoals oa. Sweex, Profigold , Bandridge en Konig. Daarmee verschoof ook het spectrum van het bedrijf van enkel onderdelen naar eindproducten. Al snel werd besloten om Nedis als merk in de markt te zetten met eigen producten. Vandaag de dag is Nedis onderdeel van het Duitse moederbedrijf Aurelius. Het bedrijf heeft 5.000 verschillende producten die de Nedis merknaam dragen, van kabels tot koffiezetters, broodroosters en een assortiment van meer dan 200 slimme producten allen te bedienen met eén app of voice control (Google en Alexa), daarnaast heeft Nedis ook nog diverse producten van bekende distributiemerken (Philips, Varta, Brennenstuhl etc.) in het assortiment.

Oscar Amperse
Oscar Amperse

B-merk mét duurzame ambities

Het onderscheidende vermogen van B-merken zit hem meestal in de prijs. Soms gaat dit ten koste van duurzame keuzes. Nedis probeert hierin wel het verschil te maken, en soms zelfs voorop te lopen. Intern is er een projectgroep dat zich met dit thema bezighoudt. De focus ligt momenteel vooral op duurzame keuzes op het gebied van logistiek en verpakkingen. “Twee jaar geleden hebben we 1.800 plasticvrije verpakkingen in onze lijn van connectivity producten geïntroduceerd. We waren daarin de eerste in de markt, dus dat laat mooi zien dat een B-merk ook voorop kan lopen. We kijken naar al onze processen en hoe we deze kunnen verduurzamen. Natuurlijk wel met een bepaalde bandbreedte, want het heeft geen zin jezelf uit de markt te prijzen. Je moet je duurzame keuzes in het volume mee kunnen nemen en zo een statement maken.”, aldus Amperse.

Vooraan in de keten zitten

Op de vraag waarom Nedis lid is geworden van APPLiA Nederland, antwoordt Amperse: “We zijn in 15 landen actief en we zien dat de wetgeving overal heel erg veranderd. Denk aan repairability, regelgeving rondom het gebruik van plastic en informatie op verpakkingen. In al die veranderingen willen we vooraan in de keten zitten, zodat de informatie sneller bij ons binnenkomt en we daar met branchegenoten over kunnen praten. In een veranderende wereld en een veranderende markt is het delen van kennis heel krachtig. Dat was voor ons dé reden om ons aan te sluiten.

Recente berichten

Word lid van Applia Nederland

En ervaar de voordelen!

Sluit je aan